Vakantie + Week 24 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Vakantie + Week 24 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Vakantie + Week 24 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

10 Januari 2014 | Australië, Sydney

Mijn eerste blog in een paar weken, het was vakantie hier in het zonnige zuiden! Ik heb in de vakantie niet erg veel gedaan, ik ben in het Woolcock gebouw gebleven tot het sloot voor het gratis internet (het was dicht van 25 dec tot 1 jan) en ben voor de rest de hort op gegaan.

Ik ben nu eindelijk naar North Head geweest, een erg mooie locatie! Het was erg warm die dag, dus ik was blij dat ik een fles water bij had. Ik had ook nog geluk, ik kwam een yard sale tegen (een paar kinderen met hun papa in de tuin dingen verkopen) en mijn oog viel op een iPad (1st gen). Ik weet dat die dingen nu nog voor $150.- gaan online en die lag daar voor $50.-! Ik heb eigenlijk niet zo gek veel met Apple (vooral hun draagbare spul) maar dit koopje kon ik niet laten liggen. Als ik dat ding beu ben kan ik het altijd weer doorverkopen met winst! (A)

Verder heb ik natuurlijk van het Nieuwjaarsvuurwerk genoten! Ik wilde eigenlijk naar Nielsen Park gaan, maar door de drukte heb ik uiteindelijk gesetteld voor een plekje in 'Cambridege Avenue' waar ik een goed beeld had van alles! Het was hier enorm druk, en vanaf daar terug met de bus duurde ook enorm lang (normaal 1u, nu 2.5u) maar dat was niet zo erg, ik kwam er wel. Verder veel rondgewandeld, het was goed weer!

---

En nu wat er deze week allemaal gebeurde, niet zo gek veel, al ben ik wel even heel boos geweest deze week... Voor de vakantie had ik een heleboel ACIs gedaan, zodat ik die deze week kon analyseren (totale runtijd = 20u). Ik had alles voorbereid en woensdag startte ik de run, het zou donderdag rond 10u klaar zijn. Maar wat bleek nou toen ik 's morgens om 8u binnenkwam, 's nachts was de kolom gaan lekken maar de HPLC stopte niet. Ik kwam dus een plas vloeistof tegen en ik kon een groot deel van mijn monsters opnieuw runnen... Ik had de HPLC geboekt dus ik had de tijd, maar ik had die dag eigenlijk anders ingepland... Maar dit was nog niet alles! Ik had mijn monsters opgelost in methanol, maar blijkbaar zorgde dit ervoor dat de pieken niet vormde (niemand hier snapt hoe dat kan) en heb ik vrijwel de hele donderdag besteed om bij 125 monsters een exacte hoeveelheid water toe te voegen, dit duurde ongeveer 5 uur. Nu heb ik eindelijk mijn resultaten en die kan ik volgende week gaan verwerken (wat ook veel tijd zal kosten, ondanks de magie van Excel).

Maar intussen heb ik nu wel een methode gevormd voor mijn andere project, de tranexamic acid! Volgende week ga ik wat tijd besteden om precies te weten wat de hoogste en laagste concentraties zijn die ik betrouwbaar kan meten.

Kortom, veel HPLC deze en volgende week.

Van het weekend nog niks gepland, misschien dat ik iets ga doen samen met de Nederlanders Jasper en Mary, maar dat weet ik nog niet.

  • 10 Januari 2014 - 09:10

    Marja:

    Hoi Wilco,

    niet slecht om daar te overwinteren in Australië.
    Laat ons maar lekker zitten hier in dit kikkerlandje.
    je blijft lekker bezig met met al die reageerbuisjes ;)


    groetjes, en succes!

  • 10 Januari 2014 - 16:34

    Marian Govers:

    Hee Wilco,

    De allerbeste wensen voor 2014!!
    Het schiet alweer op en zo gek is het er nog niet. Misschien een beetje te warm.
    Ik heb je verslagen weer bij gelezen.

    Maak er nog wat van daar. Succes en veel plezier!!

  • 11 Januari 2014 - 21:08

    Adrianne:

    Hee Wilco,
    Je hebt een goed koopje op de kop getikt! Leuk om te horen hoe je vakantie geweest is.
    Heel veel succes weer met je project :)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 13549

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: