Week 31 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 31 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 31 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

01 Maart 2014 | Australië, Sydney

En er begint al een eind te komen aan mijn labwerk, daarna kan ik beginnen aan het schrijven van mijn verslagen. Afgelopen week heb ik alle transprot studies gedaan van het Fluticasone project, en komende week begin ik aan de MSLI van het Tranexamic project.

Een transport studie is redelijk simpel te begrijpen: Ik gooi wat Fluticasone op een hoopje cellen die op hun beurt op een permeabel plastic liggen. Door onder dit plastic een vloeistof te stoppen, waarin mijn medicijn oplost, meet ik hoeveel medicijn er door de cellen heen gaat over een periode van 5 uur. Na de 5 uur meet ik ook hoeveel er nog bovenop de cellen ligt en hoeveel er in de cellen 'gevangen' zit. Komende woensdag ga ik deze monsters analyseren en kan ik met zekerheid zeggen of DPPC een positief/negatief/neutraal effect heeft op mijn transport. Daarnaast ga ik maandag een ELISA doen, dit heb ik nog nooit gedaan en weet helemaal niet wat het inhoudt, alleen dat iedereen er een hekel aan heeft omdat het zo lang duurt. Vrijdag heb ik een afspraak met mijn begeleiders om mijn resultaten te bespreken.

Deze week moet ik in totaal 6 MSLI's doen, 2 pucks in triplo, zodat ik precies weet hoe mijn poeder er uit komt. Aangezien mijn HPLC methode voor hoge concentraties wel werkt, kan ik deze wel analyseren. Afgelopen week heb ik niks aan dit project gedaan, alleen bezig geweest met mijn andere project.

Dit weekend niks te doen, Jasper, Mary en Nadine gaan vandaag (als het weer meezit) naar een markt in de buurt van Ku-Ring-Gai Chase National Park, maar ik ga niet mee. Ik wilde eigenlijk wel gaan, maar ik heb nogal last van mijn been na een beenkramp die ik opeens had. Ik kan nog wel lopen, maar ik denk niet dat ik een hele dag door een bos/park lopen aankan.

Verder alles prima, het weer is doordeweeks goed geweest, maar tijdens het weekend heeft het tot nu toe best veel geregend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 13551

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: