Klaar met het labwerk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Klaar met het labwerk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Klaar met het labwerk

Blijf op de hoogte en volg Wilco

28 Maart 2014 | Australië, Sydney

Vorige week had ik geen verslag gepost, simpelweg omdat er niets echt iets te vertellen valt. Ik ga vanaf nu ook geen wekelijks verslag typen, ik ga vanaf nu alleen maar schrijven (niet zo boeiend om te lezen lijkt me zo); ik moet immers wel eindverslagen/artikelen schrijven.

En ik heb vandaag mijn laatste experiment gedaan, mijn laatste (van de 6) MSLIs. Ik moet maandag nog wel even het lab op, om de HPLc aan te zetten. Deze hele week ben ik elke dag bezig geweest met mijn MSLIs, maar de week daarvoor ben ik met Franz cells bezig geweest. De Franz cells waren mislukt, omdat mijn medicijn niet wilde oplossen, daarom zijn we daar helemaal van af gestapt en hoefde ik alleen nog maar mijn MSLIs doen. Dit gezegd, er is eigenlijk nog een laatste experiment wat we gaan doen, maar we wachten nog op een levering vanuit de VS. Het kan goed zijn dat het pas aankomt als ik weg ben, dus dan doen ze het zonder mij.

Verder hebben we nu plannen om in de week rond pasen met een groep mensen van hier een boot te huren en hiermee 4 dagen rondzeilen. Jasper is zelf een ervaren zeiler en kwam met dit idee, en het leek veel mensen wel leuk. Dit is wel een stuk duurder dan een auto huren, maar ik heb het geld er wel voor (over). Dit zeilavontuur zal zich dus afspelen vlak voordat ik naar Nieuw-Zeeland ga.

En over Nieuw-Zeeland gesproken, ik zal het hier wel even over hebben voor degene die mijn Facebook niet volgen. Ik heb nu zowel de vlucht naar NZ, de auto en de vlucht van Sydney->Schiphol geboekt. Ik vlieg 28 April om 9.30u naar Christchurch, op het vliegveld daar kan ik dan mijn auto ophalen waarmee ik 2 weken op het zuidelijk eiland rondrij. Daarna moet ik mijn auto in Picton inleveren, waarna ik (te voet) de pond neem naar Wellington, waar ik een andere (vergelijkbare) auto ophaal en nog 1 week in het noordelijk eiland kan rijden. Daarna lever ik mijn auto 19 mei om 5.00u in op het vliegtuig en vlieg daarna om 7.00u naar Sydney. Ik blijf dan 1 nacht in Sydney (een hotel of zo) en vlieg 20 mei om 21.50u terug naar Schiphol via Abu Dhabi. Ik kom aan in Schiphol 21 mei of 14.40u.

  • 28 Maart 2014 - 06:38

    Adrianne:

    Goed om te horen allemaal broertje. Succes met zeilen!! Dat je geen balken tegen je hoofd krijgt of verstrikt raakt in de touwen hihi. Je reis naar Nieuw-Zeeland klinkt top. Ben nu al benieuwd naar de foto's :) xx

  • 28 Maart 2014 - 07:30

    Corrie:

    Hee Wilco,
    Ik ben benieuwd hoe dat zeilen zal gaan.
    Heel leuk dat je zo je Paasweekend invult. Gr. xxx

  • 31 Maart 2014 - 09:52

    Wilma:

    Hoi Wilco,

    je verslagen weer gelezen, het einde van je stage is in zicht maar weer veel nieuwe plannen.
    Ook een leuke groepsfoto waar jij ook op staat, anders kennen we je straks misschien niet meer.
    Succes !
    Groetjes uit het zonnige Boxtel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 13545

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: