Klaar met het labwerk, deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Klaar met het labwerk, deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Klaar met het labwerk, deel 2

Blijf op de hoogte en volg Wilco

09 April 2014 | Australië, Sydney

Het bleek dat ik nog niet helemaal klaar was met labwerk, mijn resultaten van het Tranexamic acid project waren heel erg vreemd. Ik had mijn puck gevuld met 200.0 mg TX waarvan 160-170 mg in de MSLI ging, het is dus te verwachten dat de som van alle HPLC pieken 160-170 mg gaven, maar deze gaven bijna 1500 mg, bijna 10x zoveel. Iedereen hier heeft over mijn berekeningen heen gekeken in de hoop dat de fout daar ergens zat, maar daar zat het niet. We gaan er nu vanuit dat mijn HPLC methode, die al onbetrouwbaar was gebleken in het verleden, nu helemaal gestopt is met werken.

Nu is het wel mogen dat ik via derivatisering toch een goede detectie krijg, maar daar had ik dus cyanide voor nodig, iets waar ik niet mee mag/wil werken. We gaan nu alle resultaten die we wel geboekt hebben zonder de HPLC doen, wat wel gaat lukken gelukkig. Ik ben intussen druk bezig met schrijven, heb de materiaal en methoden voor het FP&DPPC verslag bijna af en halverwege met de theoretische achtergrond; aan de resultaten, discussie, conclusie en aanbevelingen moet ik nog beginnen.

  • 09 April 2014 - 15:06

    Marja:

    Hoi Wilco, succes met de laatste loodjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 13550

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: