Week 27 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 27 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 27 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

31 Januari 2014 | Australië, Sydney

Deze week begon iets anders dan normaal, omdat het afgelopen zondag Australia Day was hadden we op maandag vrij! Afgelopen weekend met Jasper en Mary de Great North Walk gedaan, een wandeling die in zijn totaliteit ~250 km lang is. Deze hele afstand hebben wij natuurlijk niet gelopen, maar we hebben er wel een dag besteed. We begonnen op een andere plek dan we eigenlijk wilde, maar de Walk staat altijd goed aangegeven dus we konden vanaf daar goed lopen. Na een aantal uur liepen we verloren, we kwamen op een stuk weg waar we al eerder waren geweest... Maar met de hulp van de zon en de bordjes wisten we welke kant we op moesten en zijn zo weer terug in de beschaving beland. In het bos waar we liepen was ook een groot mangrovebioom, maar de ademwortels waren niet zo groot als je dat op Wikipedia ziet.

Maar toen begon mijn werkweek bij de Woolcock, en de eerste dag begon met 2 doctoren, 2 professoren en ikzelf die geen idee hadden wat er aan de hand was... Ik had nu eindelijk een goede HPLC methode gevonden en uitgetest wat de minimale/maximale concentratie was die kon worden gedetecteerd (0.5 µg/mL - 10 g/mL). Nu wilde ik dit nadoen, maar nu deed de methode het niet meer... Alles nagekeken, zelfs de mobiele fase opnieuw gemaakt maar hij doet het niet meer. :'-( Als we er niet achter komen wat er fout is gegaan moeten we een andere detectiemethode vinden, iets waar ik een hele lange tijd mee bezig ben geweest... Wordt vervolgd.

Met mijn andere project gaat het beter, de HPLC methode werkt nog zover ik weet. We zijn nu begonnen met de celstudies, en begonnen met een van de belangrijkste dingen. Ik heb een can gemaakt met daarin alles, behalve het medicijn. Dit om te kijken wat het effect van de ethanol zelf is op de cellen. Mocht blijken dat de hoge ethanol concentratie dodelijk is voor de cellen, dan moeten we iets anders bedenken.

Zoals jullie misschien hebben meegekregen is het nu Chinees Nieuwjaar, een feest wat een tijdje doorgaat. Vandaag hadden een aantal Chinezen hier eten meegenomen wat traditioneel wordt gegeten met Nieuwjaar, was erg lekker! Verder is er in Chinatown een festiviteit aankomende zondag avond, Jasper, Mary en ik gaan bij Jasper koken en daarna daar naar toe.

  • 31 Januari 2014 - 16:56

    Marja:

    Hoi Wilco, hoeveel weken heb je nog daar, want je bent over de helft.
    Denk je dat je genoeg tijd hebt om jouw projekt af te werken?

    Groetjes en prettig weekend!

  • 31 Januari 2014 - 19:57

    Wilco Van Den Oetelaar:

    Mijn laatste dag is op 25 april en ik kan beide projecten gewoon doen. Het Fluticasone project kan ik in zijn totaliteit doen, maar als ik geen goede detectiemethode vind voor tranexamic acid, dan publiceren we een artikel zonder celstudies. Ik vertelde het een beetje verkeerd over de HPLC methode, de minimale concentratie die ik kan meten is nu 1 mg/mL. Dit is laag genoeg voor andere experimenten, maar vele malen te hoog voor celstudies.`

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 13552

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: