Week 33 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 33 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 33 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

14 Maart 2014 | Australië, Sydney

Deze week heb ik wat labwerk gedaan, maar ik ga het natuurlijk het meeste over de Blue Mountains hebben! Ik zet de foto's er morgenvroeg op, dus dan zul je toch even terug moeten komen om de foto's te zien.

Ik ben deze week bezig geweest met een zogenoemde Franz Cell (http://www.permegear.com/fc01.gif). Door het membraam op een ACI plaat te leggen deponeerde ik een aantal µg medicijn. Dit membraam legde ik daarna op een zoutconcentratie (HBSS), waardoor het medicijn door het membraam wilde om op te lossen in de vloeistof. Door periodiek monsters te trekken (0.5,1,2,3,5 uur) kan ik de dissolutie ik kaart brengen en dus weten hoe lang het zal duren voordat het medicijn in de bloedbaan kan zitten. Dit klinkt als een klein experimentje, maar alleen het opzetten van het apparaat duurde al 2 dagen. Ik ben er nog lang niet mee klaar, maar volgende week zal ik wel mijn monsters klaar hebben voor HPLC analyse.

-

En dan ga ik het nu over mijn Blue Mountains trip hebben! Zoals jullie misschien al op mijn facebook hebben gezien zijn we ook langs geweest bij de beroemde 'Three Sisters' bij Echo Point, Katoomba, maar dat was natuurlijk niet onze hele trip. Hier (https://goo.gl/maps/jTbpz) kun je onze route een beetje gezien, maar we zijn uiteraard niet continue op de snelweg geweest. We waren met twee auto's gegaan met in totaal 9 mensen, 4 Nederlanders, 4 Italianen en 1 Koreaan (vriendin van een van de Italianen) en we hadden een TomTom bij; Matteo reed de ene auto terwijl ikzelf in de andere reed, het was allemaal even wennen, maar ik was snel gewend aan het links rijden e.d. Door deze dus te gebruiken kwamen we bij een aantal mooie uitzichtpunten waar vanuit we een mooi uitzicht hadden op de Grand Canyon, blijkbaar groter dan de Grand Canyon in de VS.

We waren eerst rechtstreeks naar Kurrajong gereden, daar even een kopje koffie gedronken en toen doorgereden naar een uitzichtpunt een paar kilometer ten noorden daarvan. Vanuit daar zagen we Sydney liggen op de horizon, nu ongeveer zo'n 80-90 km weg. Daarna zijn we doorgereden naar Mount Tomah en wilde daar de 'Claustral Canyon Walk' doen, maar dat ging helaas niet. Vanwege wegwerkzaamheden was het enige looppad daarnaartoe via privéterrein, en die mensen hadden er blijkbaar genoeg van... Jammer, maar helaas, dus maar snel doorgereden na een lunch.

Het volgende adres was Blackheath, waar we ook een enorm mooi uitzicht hadden bij Govetts Leap Lookout, een andere toerist was zo aardig om een foto van onze groep te maken.

Vanuit daar zijn we doorgereden naar Echo Point, Katoomba. Nadat we daar lang hadden genoten van het uitzicht besloten we de groep op te splitsen, 1 groep ging een wandeling doen terwijl de andere doorreed naar de Wentworth Falls. Ikzelf had geen zin in een lange wandeling dus ik reed met m'n auto door. Bij Wentworth Falls toch nog een redelijke wandeling gedaan terwijl we wachtte op de andere groep. Vanuit daar zijn we toen naar een Hungry Jacks (Burger King) gereden en daar avondeten gehad, waarna we de auto gingen tanken en iedereen onderweg af ging zetten.

Het was eigenlijk de bedoeling dat Matteo en ikzelf de auto in de buurt van het verhuurbedrijf zouden zetten zodat we de auto de volgende morgen maar een stukje hoefden te verrijden, maar ik deed het iets anders. Na een uur verdwaald rond te rijden in het pikkedonkere Sydney besloot ik rechtstreeks naar Bondi te rijden, te slapen en dan met de auto terug naar het verhuursbedrijf.

Al met al, het was ontzettend mooi, gezellig en voor herhaling vatbaar.

  • 14 Maart 2014 - 07:46

    Marja:

    Nou Wilco,

    een mooi verslag weer.
    Ik zal eens een keer nagaan waar de Blue Mountains liggen.
    het auto rijden zal inderdaad wel wennen zijn geweest, na zoveel maanden geen auto.
    En het links rijden.
    Je houdt het goed vol om iedere week een verslag te maken.
    En ik vind het leuk om te lezen.

    Groetjes uit Oostenrijk.
    Vandaag 20 graden en veel zon in het dal. Dat is al 3 weken zo, heel ongewoon.
    Maar er wordt nog volop geskied.
    Er lag een metertje of 2,5 sneeuw op de berg, en daar vriest het s'nachts nog flink.

    Groetjes Marja


  • 14 Maart 2014 - 08:19

    Adrianne:

    Hee broertje,
    dat klinkt als een gezellige trip!! Zal de foto's binnenkort ook bekijken maar had al een voorproefje gehad via facebook. Leuk dat jullie met zo'n groep optrekken. Niet leuk dat je verdwaald was.. Maar goede keus gemaakt door de auto dan maar gewoon bij je huis te parkeren.
    geniet er van daar!!
    Xxxxxxxx

  • 14 Maart 2014 - 09:56

    Jordi:

    Weer een leuk verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 13558

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: