Week 25 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 25 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 25 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

17 Januari 2014 | Australië, Sydney

Een week waarin niet zo gek veel is gebeurd, ik ben vooral bezig geweest mijn resultaten te verwerken; volgende week ga ik met mijn begeleiders rond de tafel zitten om al mijn resultaten te bespreken.

Ik kan met mijn Fluticasone project nu eindelijk aan het celwerk beginnen, en heb nu een goede HPLC methode voor Tranexamic acid. Maar voordat ik aan de cellen kan beginnen moeten deze eerst gegroeid worden (het zijn immers levende wezens) wat een aantal weken duurt. Ik heb nog steeds 0 theoretische of praktische ervaring met cellen, dus dit zal er langzaam gaan. Maar ik wordt goed begeleid dus dat zal wel goed komen, zo niet dan toch.

Verder ben ik afgelopen zondag met beide Nederlanders Jasper en Mary de hort op gegaan, we waren naar mooie plekken gelopen. Begonnen in George Street, naar de 'Chinese Garden of Friendship' gegaan waar ik nog geweest was. Best klein, maar toch een mooie locatie (zie foto's). Daarna doorgelopen naar de Sydney Observatory en daar door de telescoop naar de zon gekeken (had ik al eens gedaan, maar het blijft mooi). Vanuit daar naar de Harbour Bridge gelopen en naar de noordkant gelopen. Daar eventjes rondgelopen en toen met de trein (we waren lui) met de trein terug over de brug naar Wynyard. Toen was onderhand wel tijd om gedag te zeggen onder het genot van een kop koffie/frisdrank.

We hebben nu plannen om zondag de Coastal Walk te doen, Jasper en ik hebben deze al wel gedaan (net als de dingen van afgelopen zondag) maar Mary nog niet. En aangezien je altijd meer/andere dingen ziet de tweede keer is dat natuurlijk niet erg.

  • 20 Januari 2014 - 09:44

    WILMA:

    Hoi Wilco,

    Je verslagen weer gelezen.
    Dus het onderzoek gaf wat tegenslagen maar toch weer opgelost.
    Zaterdag bij uitzending " All You Need is Love" reisde Robert ten Brink ook naar Sydney.
    Dus mijn gedachte ging ook naar jou, jammer jou niet gezien, als we je nog maar herkennen, op de foto's sta je zelf nergens op.
    En mooi weer met een temperatuur van 25 graden , heerlijk !
    Hier is het ook niet echt winter maar zomer ligt nog ver weg.
    Waar wonen Jasper en May in Nederland ?
    Succes en tot het volgende verslag.
    Groetjes Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 13563

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: