Week 30 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 30 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 30 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

21 Februari 2014 | Australië, Sydney

Deze week heb ik wel wat meer labwerk gedaan, ik ben nu eindelijk aan de celstudies begonnen; en aangezien ik nooit celbiologie gehad snap ik er allemaal (nog) niet zoveel van. Zover als ik het begrijp hebben we nu onderzocht hoe snel Fluticasone door de cellen heen kan om op genomen te worden door het bloed, en dus ook kijken of een hogere concentratie DPPC veel effect heeft. Het is nog eigenlijk te vroeg, maar tot zover lijkt het erop dat het wel effect heeft! Maar om hier zeker van te zijn moeten de tests meermaals herhaald worden om zo een statistisch effect aan te kunnen tonen. Voor het TX project proberen we zoveel mogelijk celwerk te doen, maar dat is een stuk moeilijker. De HPLC van TX kan namelijk niks lager dan 500 µg/mL meten, terwijl celstudies doorgaan 1 tot 5 µg/mL zijn.

We gaan wel een ELISA doen, maar ik heb echt geen flauw idee wat dit is (alleen dat het saai is en erg lang duurt). Maar wanneer ik om een uitleg vraag moet ze zoveel termen uitleggen dat we beide nu hebben dat het mij op den duur wel duidelijk zal worden; in ieder geval voor mijn eindverslag/artikel.

Verder zijn we donderdagavond met z'n alle naar een karaoke bar gegaan, was erg gezellig! Het was de laatste dag van iemand die hier werkt. Afgelopen week is een nieuwe Nederlandse (Nadine) aangekomen in Sydney, tot dusver de laatste, en die begint geloof ik volgende week al hier. Nog geen plannen voor komend weekend.

  • 21 Februari 2014 - 07:55

    Marja:

    Goed weekend Wilco!

  • 21 Februari 2014 - 17:36

    Adrianne:

    Hoi Wilco,
    En heb je ook gezongen in de karaoke bar ;) Anders kunnen we daar hier ook wel eens heen ;)
    Klinkt heel gezellig! Ook leuk dat er weer Nederlandse versterking is.
    Spreek je straks nog wel Nederlands??
    Hopelijk zijn de eerste tests een voorbode voor je onderzoek en blijkt naar meerdere tests dat het inderdaad effect heeft.
    xx Adrianne

  • 22 Februari 2014 - 08:36

    Jasper Lamers:

    Wilco heeft verborgen talenten ontdekt, rap it is!

  • 25 Februari 2014 - 22:31

    Wilma:

    Hoi Wilco,
    alle verslagen gelezen en de foto's bekeken,
    Succes verder !
    Groetjes uit Boxtel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 13559

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: