Week 2 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 2 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 2 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

27 Juli 2013 | Australië, Sydney

Nou, mijn tweede week zit er al weer op! Tot nu toe heb ik het naar mijn zin, en zie geen reden om dit te veranderen! Mijn project Mannitol is nu beëindigt en gaan we ook verder niks meer mee doen, aangezien de filter voor de spray-dryer er is. Ik ben nu alle artikelen die ik heb gelezen aan het vertalen in een projectplan, dus zit weer veel achter de computer. Daniela en Paul, de twee ‘bazen’, zijn naar een conferentie sinds donderdag dus we hebben de werkplek voor onszelf. :-P Niet dat dit enige invloed heeft op de werksfeer, maar toch. Heb overigens nog geen contact gehad met mijn stagebegeleider in NL, maar die zal wel met vakantie zijn. Ik wist al van te voren dat ik het de eerste tijd waarchijnlijk zonder NL stagebegeleider moest stellen.

Mijn project DPPC/Fluticasone kan hopelijk onverhinderd doorgaan, want de spray-dryer kampt wéér met stukken… Zie wikipedia voor een schematische weergave, maar nu is het glaswerk van de ándere filter kapot. De filter die eerst kapot was werd alleen gebruikt als je als stuwgas iets anders dan lucht gebruikt (ik gebruik stikstof), deze filter is om te voorkomen dat het poeder dat niet in het verzamelvat gaat de ruimte wordt ingeblazen. Het ging kapot omdat de schroefdop die er op zit er niet meer af ging, zelfs niet toen we er heet water over heen lieten stromen. Toen we de volgende morgen het probeerde met ijs ging het glas kapot… Nu is er misschien een mogelijkheid dat we er tijdelijk een kunnen lenen van de uni, dus met een beetje geluk maakt het voor mijn project niks uit.

Verder niet zoveel bijzonders, behalve dan dat we vrijdagmiddag met z’n alle gingen lunchen bij de Glebe Fishmarket om afscheid te nemen van twee mensen die klaar waren met hun stage. Hier hebben ze alle soorten zeevoedsel die je je kan voorstellen, dus je kan je lol op. Het is er echter héél duur en als je buiten zit heb je te maken met zeer agressieve meeuwen, die letterlijk het vis van je vork afpakken. Niet iets wat je regelmatig moet doen dus, maar het was weer eens wat anders!

Verder niet zoveel te melden, het weer is hier prima. Geen regen, 17-21°C met een koude wind. De dagen zijn kort, maar daar pas je je gewoon op aan.

  • 27 Juli 2013 - 23:21

    Marja:

    Hoi Wilco,
    Ik heb jouw verslag weer gelezen. Een heel technisch verhaal, over het project.
    Niet voor te stellen dat het daar bij jouw zo fris is: hier is het al dagen boven de 30 graden.
    En hoe is het eten daar? kun je er vanalles kopen en is het duurder of goedkoper dan bij ons?
    En gaat het goed, het kokkerellen?
    Groetjes!

  • 28 Juli 2013 - 00:45

    Wilco Van Den Oetelaar:

    Australië is een heel duur land, gemiddeld is alles 2x zo duur als in NL. Ik ga gewoon naar de supermarkt hier en daar kan ik bijna alles kopen wat je in NL ook kan krijgen. Australië ligt dan wel zo ver mogelijk oost als het maar kan, maar het is toch een erg westers land, de cultuur is hier hetzelfde als in NL. En koken is geen probleem, in NL kookte ik ook al erg vaak.

  • 30 Juli 2013 - 21:09

    Marja:

    Maar als het er zo duur is, dan zullen de mensen ook wel hogere salarissen hebben dan hier?
    Is er ook een crisis?

  • 01 Augustus 2013 - 21:22

    Adrianne En Jasper:

    Hoi Wilco,
    De groetjes uit Den Bosch van Jasper en mij.
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je ook lekker kan koken daar. Tsja, dat het duur is wisten we wel een beetje, maar je bent een verstandige jongen :-)
    Veel plezier daar!!!
    Groetjes Jasper en Adrianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 13582

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: