Week 4 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 4 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 4 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

10 Augustus 2013 | Australië, Sydney

Niet te geloven dat ik al een maand bij de Woolcock werk, een erg fijne werkplek met alleen maar aardige collega's! Jammer genoeg werkt de apparatuur niet erg mee, het apparaat waarmee ik mijn materiaal mee moet analyseren op grootte weigert vaak dienst en de spray-dryer heeft ook zo z'n opvliegers... Gelukkig kan ik in hoge nood naar de Universiteit van Sydney, waar ze beide apparaten ook hebben (alleen ouder model). Hier ben ik nu nog maar 1 keer geweest om mijn materiaal te analyseren, maar de spray-dyer werkt altijd wel na een zorgvuldige blik. Maandag heben we een reservering bij de Uni om de SEM te gebruiken om naar onze deeltjes te kijken, eens kijken hoe de morphologie is van de verkregen deeltjes! Tot zo ver is mijn yield vrij goed, maar de deeltjesgrootte is te klein. Meestal is het juist moeilijk om deeltjes klein te krijgen, maar nu is het juist omgekeerd. We willen deeltjes van rond de 2.5 µm met een spreiding tussen de 1 µm en 5 µm, maar we hebben nu deltjes van 1 µm met een spreiding van 1.17... Een spreiding van 1 betekend dat je alleen maar deeltjes van die grootte hebt, dus daar zitten we helaas niet ver vanaf. Ondertussen mijn verslag af, na laten kijken door 3 doctoren (mijn 3 begeleiders) en alleen maar positief respons terug!

Naast mijn stage gebeurt er momenteel niet zo veel, vorige week zaterdag (dag voor mijn verjaardag) een bbq gehad met een aantal collega's, was natuurlijk gezellig! Zoals ik al gezegd had ging de Coastal Walk met de Nederlanders niet door, maar ik spreek ze de 26ste nog even. Dan komen namelijk terug naar Woolcock om hun koffers op te halen die ze hier hadden weggezet, de dag erna vliegen ze weer terug naar NL!

En verder... Tja, wat valt er nog meer te vertellen... Het weer is hier prima, het is overdag niet onder de 15 °C en het heeft dusver nog niet zo heel veel geregend. Maar áls het regent dan is het ook met bakken tegelijk, ik ben een van de weinige op straat die daar redelijk gewend aan is :-P. Mijn collega's kunnen het ook niet uitstaan dat ik met korte mouwen rondloop, terwijl hun een jas + das aanhebben :-P

Nou, dat was het wel weer, tot de volgende keer maar weer!

  • 10 Augustus 2013 - 08:26

    Corrie:

    Je verslag weer gelezen.
    Je hebt dus weer hard gewerkt de afgelopen week. Je verslag af en goed beoordeeld. Prima toch.
    Gr.

  • 10 Augustus 2013 - 14:30

    Marja En Toine:

    Hoi Wilco,

    weer een heel verslag: al een maand weg, de tijd gaat snel.
    Het technische deel van dit verslag is abacadabra voor mij, al heb ik wel eens van opvliegers gehoord ;)
    Ga zo door daar wij vinden het leuk zo af en toe een verslagje te kunnen lezen,

    groetjes!!

  • 11 Augustus 2013 - 20:57

    Ida:

    Hey Wilco,
    alsnog van harte proficiat. Kennen ze wel taart daar in verwegistan :).
    Wat fijn om te horen en interessant om te lezen dat het je goed gaat en je zo veel interessants doet.
    Ook nog veel plezier gewenst.
    veel groeten, Ida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 13579

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: