Week 6 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 6 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 6 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

24 Augustus 2013 | Australië, Sydney

En week 6 van de stage zit er weer op. Het is nu officieel, mijn eerste project staat nu voor een paar maanden in de ijskast... De deeltjesgrootte was gewoon te klein, en de distributie was ook niet wat we wilden. Nu is er meer FP besteld zodatik de air-jet mill kan gebruiken, maar dit kan vanwege wetgeving e.d. wel een paar maanden duren. Nu heb ik een ander project.

Dit project gebruikt de drug tranexamic acid (TX), een caogulant dat nu al veel wordt gebruikt bij operaties e.d. TX ga ik op dezelfde manier behandelen zodat deze opgenomen kan worden in de longen. Dit wordt gedaan in opdracht van het Australische leger, soldaten inhaleren dit medicijn om bloeding te stoppen van een wond. Dit is een stuk sneller en makkelijker in gebruik dan wat er nu wordt gebruikt.

Verder niet zo veel aan de hand hier, zoals gezegd ben ik vorige week zaterdag naar Sydney's Observatory geweest. Jammer dat ik mijn camera niet bij had, want dat is een prachtige plek met een nog mooier uitzicht. De oberseratory heeft op zijn dak een paal staan, waarop elke dag om precies 1PM een bal valt. Dit is een oude traditie die vroeger werd gebruikt zodat scheeplui wisten hoe laat het daar was (die hadden geen mobieltjes die de tijd automatisch aanpastte). Om deze reden staat de Observatory op een hoge plek met goed uitzicht op de baai, hierdoor dus ook een mooi uitzicht. Hier heb ik met een relatief kleine telscoop naar de zon gekeken en een aantal zonnevlekken en een zonnevlam. Uiteraard was dit met een filter ervoor, want anders kun je maar 1 keer per oog de zon bekijken :-P

Verder niks bijzonders, ik weet nog niet wat ik dit weekend ga doen. Veel plezier iedereen in Nederland!

  • 25 Augustus 2013 - 21:34

    Adrianne:

    Hoi Wilco,
    Jammer om te horen dat je oorspronkelijke project niet door kan gaan maar helpen met medicijnen voor het leger klinkt ook niet verkeerd :-) Goed om weer wat van je te horen.
    Leuk dat je de zon hebt bekeken en gelukkig dan maar door een filter :)
    Groetjes uit Den Bosch

  • 25 Augustus 2013 - 22:15

    Wilco Van Den Oetelaar:

    Mijn onderzoek kan nog wel doorgaan, hij staat nu voorlopig alleen in de ijskast. De eerste methode was gewoon niet succesvol, hopelijk gaat het hierna beter.

  • 30 Augustus 2013 - 07:39

    Corrie:

    Hoi Wilco,
    Ik zag de foto's nu pas! Mooi!
    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 13590

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: