Week 10 & 11 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 10 & 11 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 10 & 11 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

27 September 2013 | Australië, Sydney

Ik kom er nu pas achter dat ik mijn blog vorige week vergeten was, dus dan bundel ik ze maar samen.

Vorige week was een erg trage week, de spray-dryer zou eigenlijk maandag/dinsdag gemaakt worden, maar hij kwam uiteindelijk pas op vrijdag. Die week heb ik veel theoretisch gedaan, maar hebben we ook besloten om mijn eerste project (FP/DPPC) niet meer met droog poeder te doen, maar met zogeheten PMDI. Dit zijn kleine capsules met daarin een mengsel van je opgeloste poeder, ethanol om het op te lossen en HFA wat fungeert als een draaggas. Deze methode heeft als voordeel dat, aangezien het onder druk staat, het gemakkelijker te inhaleren is, maar omdat het is opgelost zijn de doses vele maten kleiner. Onder tussen heb ik met mijn TX project 3 keer gespraydryet, hiervan zijn er 2 niet gelukt en 1 gelukt maar met een erg lage yield. We gaan maandag eens rond de tafel zitten en bespreken wat ik hier het beste kan doen.

Ondertussen heb ik vanuit NL nu van 3 Avans leerlingen te horen gekregen dat zij ook graag hiernaartoe komen, ik heb ze doorverwezen naar Daniela en van 2 is al zeker dat ze komen. Ondertussen begint de DDA conferentie ook al groot te worden, met al bijna 100 aanmeldingen van over de hele wereld!

Verder is het weer hier absoluut geweldig, het is hier nu gemiddeld 25-30°C met volle zon. Ik denk dat ik dit weekend maar eens naar Sydney Harbour National Park in Manly ga, ik ga ervan uit dat het wel mooi weer zal zijn.

  • 27 September 2013 - 08:59

    Corrie:

    Ik dacht al, waar blijft week 10!
    Leuk dat er meer studenten van Avans bij Woolcock komen. Weet je ook al wanneer en of ze dezelfde opleiding doen dan jij. Of gaan ze met een heel ander project aan de gang.
    Hier hebben we nu mooi nazomerweer. Zo'n 15 graden overdag met een mager zonnetje.
    De groetjes weer.

  • 28 September 2013 - 12:35

    Adrianne:

    Hee Wilcootje,
    Ik mis je wel een beetje hoor... Wat is het daar lekker weer!!! Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Er leuk dat er meer Avans studenten komen, dat is wel leuk wat Nederlanders.
    xx Adrianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 13580

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: