Week 13 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 13 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 13 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

11 Oktober 2013 | Australië, Sydney

En week 13 zit er nu ook alweer op, de tijd gaat snel tegenwoordig! Niet veel nieuws te vertellen, ik ben vooral druk geweest met ACI (Andersen Cascade Impactor) om mijn deeltjes te beoordelen. Deze methode is erg gemakkelijk te bregrijpen (zeker als je even googled), het is in principe een reeks van steeds kleinere filters. Zodra het poeder niet meer door het gaatje kan weet je hoe groot het is en dus waar het ongeveer in de long terecht zal komen (hoe kleiner hoe verder) en dus ook wat de spreiding is.

De ACI ziet er erg simpel uit, dat is het ook, maar het is erg traag. Je kan met moeite 4 ACI's per dag doen, je moet namelijk elk onderdeel wassen in een bekende hoeveelheid oplosmiddel en elk afzonderlijk labelen en analyseren. Vandaag heb ik de hele dag geanalyseerd met de HPLC met autosampler, dus het is gewoon 's morgens aanzetten en 's middags is het vanzelf klaar, als alles meezit. Er is niet zo veel gebeurt met het project tranexamic acid, volgende week ga ik hier mee aan de slag, woensdag en donderdag SEM (Elektronenmicroscoop) en XRD (Röntgenstraling om de ordening van de individuelen moleculen te meten). Met dit project kan ik eindelijk aan de slag met de celbiologische kant, hier heb ik immers nog niks mee gedaan muv de toxicity (hoe schadelijk het is voor de cellen in je luchtwegen).

Verder weet ik nog niet wat ik van het weekend ga doen, ik was eigenlijk van plan om eens wat ten noorden van Harbour Bay te gaan kijken, maar vanwege werk aan het spoor en de wegen is dit bijna onbegaanbaar. Het weer begint hier nu echt warm te worden (zondag 32 °C) dus misschien ga ik wel naar het strand, we shall see!

  • 11 Oktober 2013 - 09:51

    Wilma:

    Hoi Wilco,

    je reisverslagen weer gelezen, je denkt er niet bij na met het innemen van een medicijn wat er allemaal
    aan vooraf gaat voordat zoiets resultaten geeft aan 'n bepaalde ziekte.
    Fijn dat je het goed maakt.
    En de temparatuur stijgt daar, hier gaan we de herfst in vandaag 14 graden ! .
    Maar we hebben 'n mooie Nederlandse zomer gehad.
    Wilco, succes !
    Groetjes

  • 11 Oktober 2013 - 21:50

    Marian:

    Hey Wilco,

    Wat fijn dat het goed met je gaat. En ook nog zo'n lekkere temperatuur erbij. Hier beginnen de dagen te korten en kouder te worden. Wij wensen jou een fijn weekend toe.

    Groetjes Fam. Van Son




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 13587

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: