Week 15 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 15 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 15 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

25 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Dit was een week geheel anders dan alle andere, aangezien ik niet veel labwerk heb gedaan, veel bezig geweest met het regelen van DDA 2013 hier. Het is zojuist afgelopen en het was erg gezellig! Ik was de fotograaf, en heb in totaal 320 foto's genomen.

In totaal waren er 94 mensen aanwezig, vooral uit Australië, maar ook vanuit China, Japan, Duitsland, Tsjechië, VS en nog wel meer. Ik heb elke presentatie bijgewoond (ik moest immers zoiezo de foto's maken) en heb er veel van geleerd. Niet vergeten dat deze tak van chemie helemaal niet lijkt op mijn studie, ik focus me vooral op polymeerchemie, iets waar hier nauwelijk over gepraat wordt. Ik deed m'n best alles te volgen, maar dit lukte niet altijd, ik ken immers niet al 'hun' termen.

Verder, gisteren een 3u durende cruise gehad over Sydney Harbour, erg gezellig. Al waren de gespreksonderwerpen niet bepaald wat je verwacht als iedereen een flesje bier/glas wijn in zijn/haar hand heeft. Er werd eigenlijk alleen maar gepraat over research en er zijn menige onderzoekscoalities gevormd.

Ik zal maandag een boel foto's uploaden van wat er allemaal gebeurd is hier. Ik ga hier maar eens weg, nog geen plannen voor het weekend.