Week 16 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 16 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 16 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

03 November 2013 | Australië, Sydney

Normaal gezien doe ik deze op vrijdagmiddag, maar blijkbaar was ik dat nu alweer vergeten... Vorige week is er niet zoveel bijzonders gebeurd, geen nieuwe ontdekkingen gedaan. Deze week gaat dat anders, ik ga morgen namelijk opnieuw gebruik maken van de SEM (elektronen microscoop) dinsdag en de XRD (röntgenstraling) donderdag.

Afgelopen donderdag en vrijdag was hier nog een conferentie, de Australian Think Tank. Ik ben hier vrijwel niet naartoe geweest, aangezien ik niks in te brengen heb in een discussie.

Ik ben er inmiddels wel achter dat mijn Fluticasone hoogstwaarschijnlijk niet degradeert in ethanol/HFA. Uit de HPLC resultaten bleek er namelijk een verlaging van 15% te zijn in Flu in dit mengsel na 24u. Uit de HPLC resultaten na 8 dagen bleek echter dat dit zeer waarschijnlijk niks met de stabiliteit te maken had, maar eerder met mijn methode. Ik doe nog een analyse na 30 dagen om zeker te zijn, maar we gaan er nu van uit dat het niks is.

Het gaat nu weer eens slecht met mijn TX project, de HPLC methode die ik een paar weken geleden heb ontwikkeld werkt om de een of andere reden niet meer... Ik heb nu wat celwerk gedaan en ik wilde de monsters analyseren met de HPLC. Gelukkig dacht ik eraan om eerst een testrun te doen met een standaard, zodat ik wist wanneer de piek precies verschijnt. Als ik dit niet had gedaan had ik 12u HPLC tijd verspeeld en nog geen resultaten verkregen... Intussen al veel literatuur nagekeken en de fabrikant van de HPLC kolom gemaild in de hoop dat er een alternatieve methode beschikbaar is. Nu heb ik er waarschijnlijk een gevonden, maar we hebben niet alle chemicaliën op voorraad die nodig zijn... To be continued.

Verder heb ik van het weekend niet gek veel gedaan, ik wilde eigenlijk zoals gewoonlijk op zondag de hort op, maar het weer zat niet mee. Het waaide ontzettend hard (wat wil je, zo dicht bij de oceaan) en kon dus niet echt genieten van het buiten zijn. Volgende week hopen op beter weer.

  • 05 November 2013 - 22:22

    Wilma:

    Hoi Wilco,

    nu weer eens de tijd genomen om je verhalen te lezen,fijn dat je het goed maakt.
    Soms met ingewikkelde namen van medicijnen en van je onderzoeken, maar dat geloof ik wel.
    Succes Wilco.
    Groetjes Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 13588

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: