Week 19 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 19 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 19 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

23 November 2013 | Australië, Sydney

Een week van experimenten, resultaten en tegenslag. De week goed begonnen met het maken van nieuwe formuleringen voor mijn fluticasone project en het doen van ACI. Deze zijn inmiddels al geanalyseerd mbv de HPLC en de resultaten waren, interessant... Na de HPLC wilde ik ook nog werken aan mijn HPLC methode om tranexamic acid te analyseren. Deze resultaten waren, teleurstellend. Nog steeds geen HPLC methode...

De resultaten van de HPLC leken eerst positief, het grootste deel (60%) van de drug bleef achter in de keel. Het probleem was dat we rekende op 80%, nu moeten we dus op zoek naar wat er fout is gegaan... Maar het tweede probleem was dat de HPLC basislijn een probleem veroorzaakte (het zal ook eens niet). De basislijn heeft namelijk een piek precies op de plek waar mijn drug tevoorschijn moet komen, groot genoeg om problemen te veroorzaken.

Maar dat was nog niet het einde van de problemen, dit keer met het materieel. Er moet onderzocht worden hoeveel poeder er wordt ingezogen per inhaal, maar aangezien er wordt gewerkt met 200 mg poeder is dat niet zo gemakkelijk. Normaal wordt hier een DUSA (Dosage Unit Sampling Apparatus) opstelling voor gebruikt, maar de 200 mg zal problemen opleveren door de filter te blokkeren. Daarom wilde we een MSLI (Multi Stage Liquid Impinger) gebruiken, een gemakkelijke opstelling. Maar om te voorkomen dat enig poeder in de pomp wordt gezogen moet er een speciale filter worden gebruikt. Laten die filters nu net op zijn met een leveringsprobleem van de leverancier...

Verder niet veel gepland van het weekend, ik ga zaterdag eten bij een collega. Een aantal Italianen gaan namelijk koken en ze hebben mij uitgenodigd. Ik heb er zin in!

• 23 November 2013 - 01:23

Adrianne:

Hoi Wilco. Veel succes met je project. Tegenslagen zijn er om overwonnenen te worden. Leuk dat je gaat eten met de Italianen, maak er een leuk etentje van :). Xxx knuffel van je zus

• 23 November 2013 - 13:09

Corrie:

Zo zie je maar Wilco; alles gaat niet altijd zoals je gepland had, maar het houdt je lekker bezig. Eet smakelijk bij de Italianen. Gr.

• 23 November 2013 - 22:03

Marja:

Hoi Wilco,

de aanhouder wint,

veel plezier bij de italianen: lekker eten, groetjes uit Oosterhout!