Week 20 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 20 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 20 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

29 November 2013 | Australië, Sydney

En ik ben hier al weer 20 weken, ik ben op de helft! En ik heb bezoek gehad van een oude bekende vandaag :-O Sinterklaas heeft mij gevonden hier in Sydney, ook al ben ik de halve wereld afgereisd om uit NL te vluchten. (zie de foto!) Zoals altijd vind ik het raar dat Sinterklaas mij meerdere gedichten schrijft, hij zal mij wel superaardig vinden :-D

Maar mijn project, daar is het een-en-ander in gebeurd, ik begin met mijn Fluticasone project:
Zoals ik al gemeld had bleek mijn HPLC methode voor FP niet geheel goed te zijn, hier heb ik aan gesleuteld en nu werkt het perfect! Eerst had ik een mengsel van 80% methanol en 20% 1mM zoutoplossing, dit is nu opgeschroefd naar 65/35. De piek komt er nu uit na 5 minuten ipv 1.8 minuten en valt dus buiten de 'achtergrondpieken'. Hierdoor heb ik ook een veel lagere ondergrens van detectie, ik kan nu een concentratie van 100 ng/mL (1 g = 1.000.000.000 ng) detecteren, veel lager dan ik uiteindelijk nodig zal hebben. Maar hierdoor kan ik minder samples per dag analyseren, of ik moet het overnacht laten lopen. Maar dit wil ik liever niet, dan ben ik er niet bij als er iets mis gaat en dan zou ik het helemaal opnieuw moeten doen...

Mijn Tranexamic acid project:
Nog steeds geen HPLC methode /uit kunnen proberen/ maar ik heb er nu een heleboel gevonden. Ik kwam een artikel tegen met een tabel waarin alle artikelen staan waarin TX wordt geanalyseerd, nu moet ik dus al deze methodes op een rijtje zetten en de beste eruit vissen. Dit is een stuk moeilijker dan het lijkt, de meeste artikelen zijn oud (<1990) of gepubliceerd in tijdschriften waar Uni Sydney geen abonnement op heeft. Ik ben dus 80% van de tijd het artikel aan het zoeken, 15% het lezen van het artikel in de hoop dat het bruikbaar is en 5% het noteren van de methode. Het is al meermaals voorgekomen dat ik na een lange zoektocht het artikel niet te pakken krijg of dat het na 1u zoeken niet bruikbaar blijkt te zijn... Wordt vervolgd.

Verder niet zo veel te melden, ik heb de zak met pepernoten die ik van Sinterklaas heb gekregen gelegd op de plek waar iedereen en van kan genieten. Aangezien pepernoten onbekend zijn buiten NL (zo'n beetje) moet ik iedereen ervan overtuigen dat ze echt lekker zijn! Ik ken niemand die niet van pepernoten houdt en dat is nu nog steeds niet, al heb ik geen idee hoe ik 'pepernoten' moet vertalen naar het Engels. Google Translate noemt het 'gingerbread', maar gingerbread lijkt meer op taai-taai dan pepernoten. Maar het maakt niet zoveel uit hoe het heet, iedereen vind het lekker en daar gaat het om!

  • 01 December 2013 - 17:33

    Adrianne:

    Hee Wilco. Goed om te horen dat de Sint je gevonden heeft :) veel succes met je projecten! Leuk dat je de pepernoten deelt en grappig dat het zo onbekend is. Xx

  • 02 December 2013 - 20:04

    Medi Montijn:

    Fjjn dat je nu wat meer succes hebt. Die sinterklaas toch, hij vindt je wel hoor. Geniet van de pepernoten en van het mooie weer. Ik hoor net op het 8 uur nieuws dat het steeds kouder wordt en later veel wind. Dus echt herfstweer in Nederland. Hopenljjk gaat het met je andere ondedzoek beter. Succes. Groet Medi Montijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 13571

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: