Week 22 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu Week 22 van de stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilco Oetelaar - WaarBenJij.nu

Week 22 van de stage

Blijf op de hoogte en volg Wilco

14 December 2013 | Australië, Sydney

En dat was weer de 22ste week van mijn stage!

Er zit nu eindelijk vaart in mijn fluticasone project, ik moet nu al mijn cans in triplo door de ACI halen. Dit doe ik om de deeltjesgrootte van mijn cans te bepalen. Als ik het maar 1 keer doe is het onnauwkeurig, terwijl 3 keer het internationale geaccepteerd getal is. Ik heb de resultaten van mijn 1:0 (FP:DPPC) al binnen en hierin zat weinig verschil (<2%). Nu de overige 9 cans doen (2-3 dagen werk) en dan kunnen we door naar de celbiologie.

Het is nog steeds hopeloos met mijn TX project, nog geen HPLC methode... Ik heb gemaild naar de auteurs van een van de artikelen die goed resultaat hadden, maar ik kan hun resultaten niet halen... Ik heb er weinig hoop in dat ik ook maar iets terug hoor, India staat er namelijk bekend om dat de wetenschappers daar hun resultaten gewoon verzinnen... Het viel me al op dat geen van de onderzoekers een diploma hadden (PhD/Masters/Bachelor), tenzij ze dit niet vermelden op hun publicaties/LinkedIn profiel en aangezien niemand dat doet heb ik er geen vertrouwen in. Ik heb altijd nog de derivatiserings methode voor HPLC, maar als ik het een beetje kan helpen werk ik liever niet met cyanide...

Verder niks te melden, het begint hier nu echt zomer te worden (~35°C), vannacht heeft het wel flink gestormd; hier 'miezert' het nooit, het is altijd droog of stortregen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilco

Een blog over mijn bezigheden in Sydney, een klein dorpje aan de rand van de woestijn in Australië. Ik ga hier naar toe voor een stage aan de Woolcock Institute of Medical Research en dan op de afdeling Respiratory Technology.

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 13570

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Mei 2014

Op naar Down-Under

Landen bezocht: